Поиск публикаций Научные конференции и семинары Новости науки Научная сеть

 Найдено научных статей и публикаций: 9, для научной тематики: values


Связанные научные тематики:
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 
тег
 



1.

Динамика базовых ценностей российской хозяйственной культуры (публикация автора на scipeople)   

Зарубина Н. Н. - Историческая психология и социология истории , 2017
В статье обсуждаются противоречия в рамках российской культу-ры вообще и хозяйственной культуры в частности. Выделены основные...
2.

Vision of the Future and Values of University students (публикация автора на scipeople)      

Talanov S. L., Baburkin S.A., Lymarev A. V. , 2016
The authors observe the features of ideas about the future and life values of a number of students of the Central Federal District universities. It was found out that a significant part of the students have positive, but fragmented ideas about...
3.

Human Capital a Part of Social Capital (публикация автора на scipeople)     

Inna Fedoryshina - The Russian Academic Journal , 2014
The article considers the content and the structure of human capital. The term “human capital” is viewed as people’s abilities to
participate in the production process in order to make use of their potential skills. A particular...
4.

Human capital a part of social capital (публикация автора на scipeople)   

Inna Fedoryshina - THE RUSSIAN ACADEMIC JOURNAL , 2014
The article considers the content and the structure of human capital. The term “human capital” is viewed as people’s abilities to participate in the production process in order to make use of their potential skills. A particular attention...
5.

“Consumer Values and the Tendency to use the Brand Name in Purchase Decisions: A Comparison between Spain and Russia” (публикация автора на scipeople)     

Sarabia-Sanchez F.J and Ostrovskaya L.I. - Marketing Management Journal , 2012
This work analyses the relationship between personal consumer values and the tendency to use the brand name in consumption decisions. We hypothesized that the tendency to use brand name is influenced by consumer values and that there are...
6.

“Consumer Values and the Tendency to use the Brand Name in Purchase Decisions: A Comparison between Spain and Russia” (публикация автора на scipeople)   

Liudmila Ostrovskaya y Francisco José Sarabia-Sánchez - Marketing Management Journal. , 2013
This work analyses the relationship between personal consumer values and the tendency to use the brand name (TBN) in consumption decisions. We hypothesized that TBN is influenced by consumer values and that there are differences between countries....
7.

Corporate culture, based on national and religious factors: the Russian Orthodox Tradition opportunities (публикация автора на scipeople)   

Рымарева А.С. (Rymareva Anna) - Berlin, ICCEES VII WORLD CONGRESS IN BERLIN “EUROPE – OUR COMMON HOME?”, DGO , 2005
The purpose of this paper is twofold theoretical and practical as fallows. First it is to investigate the phenomena of corporate culture from the points of view of human wants. Second purpose it is to make representative field research of Russian...
8.

Влияние глобализационных и интеграционных факторов на трансформацию социокультурных ценностей и национальной идентичности белорусов (публикация автора на scipeople)   

Л.Г. Титаренко , 2007
Рассматривается процесс постсоветского изменения ценностей и национальной идентичности граждан Беларуси в условиях воздействия на...
9.

Динамика ценностей белорусов в эпоху трансформации (публикация автора на scipeople)     

Л.Г. Титаренко - electronic library , 2003
На эмпирической базе международного социологического исследования ценносей дан анализ изменений ценностей, характерных для...